10 tips som balanserar din vardag

|

Det är mycket som ska hinnas med i vardagen, och det är inte alltid självklart hur man ska få ihop det. Här kommer därför 10 tips som hjälper dig att hitta balansen!

 

  Skratta så ofta du kan!

 

  1. Promenera så ofta du kan. Aktivera den osynliga korsetten av styrka runt mage och rygg. Ta pauser i balanserande positioner. Andas lugnt.
  2. Morgonyoga i sängen för att starta dina ”motorer” och få kropp, tanke och själ i balans. Gör som katten. Sträck på dig. Mjuka upp kroppen innan du går upp. Gör lite ansikts- och huvudmassage med en skön kräm och du raderar stress och möter ditt bästa jag i badrumsspegeln.
  3. Kvällsyoga för att balansera dagen och dess utmaningar samt lägga grund för en bättre sömn. Smörj in och massera dina fötter med en skön fotcreme eller olja. Fungerar bättre vid sömnproblem än att räkna får…
  4. Titta ut genom ögonen i livet och var närvarande i stunden, i alla möten och möjligheter. Rör dig långsamt och du blir snabbare och mer effektiv än någonsin.
  5. Le, både åt och till dig själv och andra. Skratta så ofta du kan!
  6. Styrketräna för att behålla och förbättra din funktion samt fördröja åldrandet. Dansa för att få fart på kroppens endorfiner och känna glädje och energi i din kropp. Andas lugnt för bästa meditativa effekt.
  7. Somna före kl. 23.00 med ett leende på läpparna för bästa återhämtning och söta drömmar. Beställ en bra nattbio helt enkelt!
  8. Frukt och grönt gör livet skönt. Mixa och lek. Njut och ät!
  9. Var kreativ och lekfull. Håll barnasinnet på topp. Det ger gott om hopp.
  10. Tänk dina bästa tankar och radera dem som inte leder till något positivt och konkret.